Dentoalveoláris sebészet

BIZTONSÁGOS MŰTÉTI BEAVATKOZÁSOK

Klinikánk mindennapos tevékenységi körébe tartoznak  szájsebészeti beavatkozások is.

Ezek leggyakoribb típusai :

– bennmaradt bölcsességfogak eltávolítása
– elő nem tört fogak, szám feletti fogak eltávolítása
– betört fogak, foggyökerek kivétele
– gyökércsúcs körüli krónikus gyulladások, ciszták rezekciója
– jóindulatú szájüregi lágyrész elváltozások kimetszése, szövettani kontrollja
– a fogszabályozáshoz kötődő csontsebészeti beavatkozások.

Intézményünk általános irányelvei szerint a kezeléseket szakorvosi vizsgálat, valamint  egy CT diagnosztikával kiegészített konzultáció előzi meg. Ennek során felmérjük a probléma súlyosságát, az esetleges kockázati tényezőket, és a 3 dimenziós képalkotó eljárás segítségével megtervezzük a beavatkozás legkevésbé invazív kivitelezését.

A teljes fájdalommentességet a legkorszerűbb érzéstelenítő hatóanyagokkal és pofesszionális érzéstelenítési technikákkal tudjuk biztosítani. Természetesen igény szerint anesztezilógus szakorvos közreműködésével “altatásban” is végezhetjük a kezeléseket.

A műtétek precíz, gyors kivitelezésében, a sebzés minimalizálásában, a beavatkozás utáni rapid felépülésben és a szövődmények csökkentésében nagy szerepe van a lézersebészeti és az ultrahangos piezo-csontsebészeti eszközök rutinszerű használatának.

Tapasztalatunk szerint a klasszikus forgóeszközök (fúrók) kiiktatása sebészeti protokolljainkból jelentősen lecsökkentette a műtétek utáni szövődmények előfordulását.